Frakt & Retur

Leverans
Leveranstid – Normalt är leveranstiden mellan 1 till 3 arbetsdagar. Har varan inte levererats efter 5 dagar ber vi er kontakta oss eller UPS. Vi kontaktar dig om leveranstiden ändras.
Fraktsätt – Standardfrakt kostar från160kr och varorna skickas med UPS till ett utlämningsställe, Du får sändningsnummer via e-post och ett sms när paketet är framme.

Leveransförsening – Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon.



Transportrisk – Kontrollera alltid varans skick vid mottagandet, har transportskador uppkommit skall detta meddelas ansvarig distributör och Bikesupport.se så snart som möjligt. Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Köparen står för risken vid eventuell retur till oss.

Delad order – Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga fraktenkostnaden. Bikesupport.se meddelar dig vid eventuella förändringar av annat än avtalat.

Garanti
Bikesupport.se säljer alla produkter med minst två års garanti, utom på förbrukningsvaror där gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden, meddela Bikesupport.se snarast om detta inträffar.

Reklamation
Vårt sortiment håller hög kvalitet. Skulle du mot förmodan köpt något som inte motsvarar eller överträffar dina förväntningar, tveka då inte med att höra av dig. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen. Bikesupport är fri att bestämma om fel skall repareras eller om varan skall bytas ut. I vissa fall kan varan begäras i retur för kostnadsfri kontroll. Om varan visar sig vara felfri debiteras köparen på fraktkostnaden.

Ångerrätt
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag 1. Vill du utöva ångerrätten ska du till skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett avsänt e-post). Du kan använda den bifogade mallen, men du måste inte använda den. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Detta gör du enklast genom att kontakta oss med order nr i ämnesraden.

Vid reklamerat köp återbetalas pengarna så snart produkterna har returnerats till Bikesupport. Normal återbetalningstid för fakturaköp är 1-2 dagar och kortköp 2-5 dagar.  Återbetalning av köpbelopp görs via samma betalsätt som köpet.

Hur gör jag en retur?
Kontakt med Bikesupport skall vara gjord innan retur, returer som skickas tillbaka betalas frakt av kunden. Är där inget fel på produkten återbetalas ej frakten. Förpackning som är sönderriven vid retur kommer ej att återbetalas. Special beställda modell anpassade produkter är där ingen returrätt på.
Returblankett med beskrivning av felet, orsak av retur skall bifogas i paketet. Blankett hittar du i pdf format längst ner. Paket som skadats vid frakt skall fotograferas vid mottagande och underlag från transportör skall bifogas.

Ansvar
Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN i Sverige (www.arn.se) eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR,  eu.europa.eu/odr).
Allmännareklammationsnämnden
Box 174
10123 Stockholm